انتخابات

تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروز می‌تواند نشانه بروز مشکلی اساسی برای سلامتی باشد. در این مطلب به برخی از علایم اختلال هایپرهیدروز پرداخته می‌شود که باعث تعریق بیش از حد در موقعیت‌های مختلف نیز می‌شود.

اگر این علایم را دارید یعنی مبتلا به هایپرهیدروز هستید

تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروز، قابل کنترل است و جای نگرانی نیست. اما به طور کل، تعریق غیر معمول و زیاد ممکن است نشانه‌ اختلال پزشکی جدی‌تری مانند حمله قلبی، عفونت، مشکل تیروئید یا حتی سرطان باشد.

نشانه‌هایی که نشان می‌دهد شما به هایپرهیدروز یا تعریق بیش از حد دچار هستید:

۱) فقط شب‌ها عرق می‌کنید

تعریق شبانه می‌تواند به معنای وجود برخی عفونت‌ها مانند سل یا آنفولانزا باشد، انواع خاصی از سرطان مانند لنفوم و یا مربوط به تغییرات هورمونی مانند یائسگی باشد. سوء مصرف و ترک مواد مخدر نیز می‌تواند منجر به تعریق شبانه شود.

۲) بدون دلیل مشخصی عرق می‌کنید

برخی از افراد، غدد تعریقی بیش‌فعال دارند، بنابراین حتی کوچکترین محرک محیطی نیز باعث تعریق آن‌ها می‌شود.

۳) دچار کاهش وزن ناگهانی شده‌اید

اگر به سرعت لاغر می‌شوید و بیش از حد عرق می‌کنید، ممکن است به پرکاری تیروئید مبتلا باشید. عفونت‌هایی از جمله سل و مونونوکلئوز و همچنین انواع خاصی از سرطان‌ها هم می‌توانند منجر به این علایم شوند.

۴) تمام بدنتان عرق می‌کند

تعریق در کل بدن می‌تواند به واسطه‌ اشکال مختلف هایپرهیدروز ثانویه باشد که به سبب وجود یک اختلال یا مصرف دارویی بخصوص است. در عین حال، در هایپرهیدروز اولیه هم تعریق بیش از اندازه وجود دارد که در نقاط خاصی از بدن (زیر بغل، صورت یا کف دست) دیده می‌شود.

منبع: insider

منبع: خبر آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.